of
reset



spacer
spacer
   Consumer Reviews of Avis Car Rental
spacer
spacer
OVERALL RATING
 
18 Reviewers
4.2 out of 5
spacer
Technical Expertise
4.3/5 Customer Service
4.2/5
spacer
Value for money
4.2/5 Outlet Experience
4.2/5
spacer
spacer
spacer

18 Reviews

  •   Sort By
  • « Back ( 1 2 ) Next »
  •  results/page
Jc1
Jc1
Neutral Newbie
1 reviews
0 points
0 forum posts Joined on 07-Apr-2021
Delayed Our Deposit Refund  Posted on 27-Apr-2021
spacer
Overall Rating: 
  • Technical Expertise1/5
  • Customer Service1/5
  • Value for money1/5
  • Outlet Experience1/5
Avis Singapore:
We have returned the leased car to Avis on 31 Mar 21. Until today 26 Apr 21, Avis has not return us our full refund. As mentioned earlier, they charged as $860 for restoring the car to rentable condition although the car is still functional to rent out. Avis insist those scratches on the car are self damage. When we asked for proof of the restoration work that was done, the invoice from the car workshop is $800. When we asked why they have charged us additional $60. They conveniently said it's operational charges. That concluded how dishonest Avis is, trying to conned us of $860 in total. Until now they told us they need another 3 weeks to refund us by bank transfer. In conclusion, we felt cheated by Avis and we will definitely lodged a complaint with CASE (Consumer Association of Singapore.

We would like to share our experience with Avis in the light of helping others to make informed decision as Car Leasing is a long term plan. We are definitely NOT discouraging anyone to lease from Avis. With better luck, you may have better experience with them. This is our post in Avis Facebook page. Apologies for the long review as we want to be transparent to all readers:

" Thank you that finally someone from Avis is replying me in my Facebook. Do you know NONE of your staff including your manager reply or at least acknowledge that they have received our email and will look into it. Then we would have been more understanding and calm.

We can't deny that our emails tone were unpleasant but that is because our emails were completely ignored. We felt like Avis is hijacking our deposit. Your invoice simply said in all Capital Letters "BEING CHARGED FOR DAMAGES.....$860" Including GST. We have attached the invoice here to show that we are not exaggerating.

There is also no clause in our contract terms that said we will receive refund of our deposit only in 3 weeks time upon contract expiry but your staff kept saying that. The clause is also attached here for your reference.

We have leased your car for 5 years and paid our lease promptly through giro. We paid our last 3 months lease by quick funds transfer. For the last one month funds transfer, your finance could not confirm with us that Avis has received our funds transfer even after one week. That got us worried that our funds transfer was lost in transition. Nowadays with high banking technology, Avis would have received the funds over night. How can anyone not be frustrated in this situation.

Most parking lots in Singapore are so tight. It is inevitable and common that some drivers swing open their car doors and accidentally scratched the sides of our car.

Yes we did not return Avis a 5 year old car in brand new condition. We had one accident which we have already paid the penalty of $1K. Although the repair workmanship was sloppy, we still accepted the car as it was then, not knowing that we have to face such undesirable condition.

Avis has its shortfall too. When the car was returned to us after servicing, all our radio channels were changed to other languages. There was once the car was returned to us after servicing with a cigarette bud inside the car burning a hole in the carpet. I have attached the photo to prove my point.

Initially there were also other problems with the car which we have patiently accepted as the customer service of Mr J was excellent and followed up to resolve all the problems as attached. We had been very understanding then and was very pleased with our car lease. It is a pity that he has left Avis. He was one of the best Car Agent we have ever dealt with ".

5 Review Photo(s)

spacer spacer spacer spacer spacer
 
JenP382
Neutral Newbie
3 reviews
0 points
0 forum posts Joined on 01-Mar-2019
Examplary Customer Service  Posted on 24-Sep-2020
spacer
Overall Rating: 
  • Technical Expertise5/5
  • Customer Service5/5
  • Value for money5/5
  • Outlet Experience5/5
We would like to take this opportunity to express our utmost appreciation to Ayu, your front desk representative at Changi Airport Terminal 3.

Avis should be extremely proud to have such an outstanding personnel in Ayu to represent its brand. She answered our queries with such courtesy, and showed quick initiative when we asked for alternative options on vehicles.

We visit Singapore on an annual basis and such outstanding service rendered by Ayu may well make us a repeat customer of Avis.

Keep up the good work, Ayu & Avis, and stay safe!
 
JenP382
Neutral Newbie
3 reviews
0 points
0 forum posts Joined on 01-Mar-2019
Excellent service - Will be back  Posted on 01-Mar-2019
spacer
Overall Rating: 
  • Technical Expertise4/5
  • Customer Service5/5
  • Value for money5/5
  • Outlet Experience5/5
I would like to compliment the Avis team at Avis Rental Singapore Airport terminal 2) for the excellent customer service extended to me from in February.

When I first made a reservation online, there was some technical issues, and Avis was very prompt in the reply to my email. The staff even followed up with a subsequent email to make sure that the rental process went on smoothly.

Thank you for making my trip meaningful, and for the excellent service by Avis Singapore.
 
review user
Facebook Reviewer
Overall a bunch of crooks with 0 transparency  Posted on 10-Feb-2019
spacer
Overall Rating: 
  • Technical Expertise1/5
  • Customer Service1/5
  • Value for money1/5
  • Outlet Experience1/5
Terrible customer service...Was charged extra without any explanation or receipt. I have tried calling many times to inquire about the additional charges but have just been told "we don't have any details..." "Please speak to our manager..." "Our manager is not around..." Overall a bunch of crooks with 0 transparency. Will never rent from them again. - Wei Yi
 
review user
Facebook Reviewer
No staff at the counter, and nobody answering the hotline.  Posted on 28-Jan-2019
spacer
Overall Rating: 
  • Customer Service1/5
  • Outlet Experience1/5
Been waiting 15 minutes at Avis Changi Airport T3. No staff at the counter, and nobody answering the hotline. - Dave Tan (陈丰杰)
 
review user
Facebook Reviewer
Fantastic company. Great warm service.  Posted on 21-Aug-2018
spacer
Overall Rating: 
  • Technical Expertise5/5
  • Customer Service5/5
  • Outlet Experience5/5
Fantastic company. Great warm service. Will always choose Avis wherever I go. Thank you very much Dylon, James and Shafiq and other members of the team. - Xavier Chew
Management Response by Avis Car Rental

Hi Xavier, Thank you for your review. We'll share this good news with our colleagues. We look forward to continue providing you quality car rental service in the future. Have a blessed day ahead.

 
review user
Facebook Reviewer
Service was seamless and staff was very accommodating  Posted on 20-Aug-2018
spacer
Overall Rating: 
  • Technical Expertise5/5
  • Customer Service5/5
  • Outlet Experience5/5
Leased a Mokka for 2 months after scrapping my old car. Found it to be in exceptional condition. Family loved the car. Service was seamless and staff was very accommodating. Patient and friendly. Worth leasing or renting from them. - Basril Nizam S.H.
Management Response by Avis Car Rental

Hi Basril, Thank you for your review. We are glad that the Opel Mokka served you well. It truly is a family-friendly vehicle with excellent fuel-saving qualities. We look forward to providing you with quality car rental around the world. Have a blessed day ahead.

 
review user
Facebook Reviewer
First time renting from Avis and definitely not the last!  Posted on 01-Jul-2017
spacer
Overall Rating: 
  • Technical Expertise5/5
  • Customer Service5/5
  • Outlet Experience5/5
Pick up & drop off was such a breeze & the car given was in good and clean condition. There's even a manual booklet of the car provided. I got the Chevrolet Orlando, picked up at T2 Arrival. The instructions given were clear and precise, my first time renting from Avis and definitely not the last! - Saffy Greenfreak
Management Response by Avis Car Rental

Hi Saffy, Thank you for your review. We are glad that you had an enjoyable experience with us in Singapore. We look forward to providing you quality car rental service in the future in our locations worldwide. Have a blessed day ahead.

 
Evox
1st Gear
3 reviews
16 points
20 forum posts Joined on 07-Jan-2007
 Posted on 16-Mar-2009
spacer
Overall Rating: 
  • Technical Expertise5/5
  • Customer Service5/5
  • Value for money5/5
  • Outlet Experience5/5
Had just taken a car from them; It is not that horribly expensive that i used to think...Excellent customer service, very young fleet of cars, proper procedures, proper cover and support, and flexible rental/return timing as the airport branch is open daily til 11pm including sundays. For these and the total piece of mind, the 15% higher price than the 'cheaper' alternatives is totally worth it. (after discount from airport promo and etc) Plus, for us living in east, going airport can be easier than town or turf city.. Will rent again from avis
 
SGCMAnnie
Neutral Newbie
4 reviews
0 points
0 forum posts Joined on 30-May-2009
 Posted on 28-Mar-2008
spacer
Overall Rating: 
  • Technical Expertise5/5
  • Customer Service5/5
  • Value for money5/5
  • Outlet Experience5/5
Althought price is a bit expensive but i think its worth. Because i am able to get friendly provider, The process is hassle free. Renting a vehicle from them would nv be a dissapointment. Ch33rs!!
 
Coolpica
4th Gear
6 reviews
590 points
1235 forum posts Joined on 26-Sep-2005
 Posted on 16-Mar-2008
spacer
Overall Rating: 
  • Technical Expertise4/5
  • Customer Service4/5
  • Value for money4/5
  • Outlet Experience4/5
Good customer service and flexible, however the car rented had some interior parts damaged.
 
SGCMblurxiu
Neutral Newbie
8 reviews
0 points
0 forum posts Joined on 30-May-2009
 Posted on 15-Jan-2008
spacer
Overall Rating: 
  • Technical Expertise5/5
  • Customer Service5/5
  • Value for money5/5
  • Outlet Experience5/5
Avis has proven itself, with good customer service and their reponses to customer is fast. They manage to answer to my doubts in jus a sec. Althought price is a little bit high but i think it is money worth. Avis keep up the good job.
 
SGCMPiglet
Neutral Newbie
8 reviews
0 points
0 forum posts Joined on 30-May-2009
 Posted on 09-Jan-2008
spacer
Overall Rating: 
  • Technical Expertise5/5
  • Customer Service5/5
  • Value for money5/5
  • Outlet Experience5/5
Avis would be a good choice for rental of vehicle. thumb up for them.
 
IvyLim
Neutral Newbie
7 reviews
0 points
0 forum posts Joined on 15-Mar-2009
 Posted on 22-Oct-2007
spacer
Overall Rating: 
  • Technical Expertise5/5
  • Customer Service5/5
  • Value for money5/5
  • Outlet Experience5/5
Tried their service overall i consider "Great", Unlike some other rental shop poor and bad service. Average pricing that my myself comfortable so why not , do drop by them when u need to rent a vehicle no regret.
 
Swiftlady
Neutral Newbie
9 reviews
0 points
0 forum posts Joined on 15-Mar-2009
 Posted on 15-Oct-2007
spacer
Overall Rating: 
  • Technical Expertise5/5
  • Customer Service5/5
  • Value for money5/5
  • Outlet Experience5/5
Oh Avis, rental networking is Excellent, this is the best rental company i ever met. =) Cheers, dual Thumb Upz for Avis. ;-p
 
  •   Sort By
  • « Back ( 1 2 ) Next »
  •  results/page
Merchant Logo Avis Car Rental
4.5 stars - based on 18 reviews

Recommended for you

1-6 of 10